onsdag 1 december 2010

Burr.

Alltså, jag har inget (nåja) emot vintern, men jag uppskattar inte minus 20 som temperatur. Tio minus på sin höjd vore mer lagom, men nu är det inte så nej. Varit svinkallt de senaste dagarna, speciellt om kvällarna och nätterna. Imorse var det dock också kallt, just minus 20. Nåja, det ska tydligen bli liiiite varmare till helgen. Det ser jag framemot.

I söndags red jag ut barbacka (racerskrittrunda i skogen) på min sötklump. Hade tänkt rida i måndags men ville verkligen inte ge mig ut i minus 17.. Kände inte för det ett dugg faktiskt. Igår hade jag inte tid + att det var minus 20,5 ute när jag var i stallet. Idag ska jag försöka ta mig ut på en skrittrunda igen och frysa ihjäl lite. Givetvis barbacka, enda sättet att hålla värmen någorlunda. Jag har önskat mig termoridbyxor i julklapp och kommer att få det också (eller ja, jag ska få presentkort så att jag kan köpa ett par själv i rätt storlek). Jag längtar! Skulle visserligen behöva dem nu och inte om tre veckor... men ändå.

Häromdagen köpte jag halstäcket som hör till det vintertäcke Zeppolin använder. Det satt bra och verkar funka bra också. Det är bra, hon håller värmen bra med ulltäcke + vintertäcke. Dock ska jag nu till helgen köpa ett termoinnetäcke för de riktigt ruskiga vinterdagarna, plus att jag inte vill använda enbart ulltäcket så att det inte töjer ut sig för mycket då min tant gillar att ligga ner (mest om kvällarna..) och sova..

Jag hade kvällsfodringen igår (och i söndagskväll), jag är väldigt trött idag då det blev en lååång dag för min del igår som ju då avslutades med stallfixande + fodring. Direkt in i duschen hemma och så i säng. Fick inte nog med sömn och vaknade ett par gånger under natten. Typiskt.. Nåja, får försöka lägga mig tidigare ikväll.

Nu - lite nytta (haha.. eller hur.. jag ska läsa nyheter på nätet..) på jobbet.

Inga kommentarer: