söndag 12 februari 2012

Tre gånger.

Imorse åkte jag och sambon till en närliggande ridklubb för att titta på hopptävling. Det var dags för Zeppolins son Hop-Zan att starta säsongens första tävling och det gjorde han så bra så. Felfri runda och därmed rosett med sig hem. Bra jobbat sötnöten Hop-Zan med matte Pernilla. :)

Åkte direkt därifrån till stallet för att skriva upp mig på pass och för att mocka. Skönt att ha det gjort redan då, kände på mig att det kanske skulle bli lite ont om tid för att göra just det före intaget (som jag hade idag) eftersom jag hade ärenden att fixa innan också. Fixade mat och donade före intaget och efter var det bara två höpåsar som skulle fyllas och därefter hemfärd. Nu är jag hemma och äter middag och slappar lite. Hunnit baka muffins också, hade en övermogen banan som hotades av slängning så jag bakade bananmuffins! :)

Fantastiskt fint väder idag förövrigt. Tänkte passa på att fota Zeppolin i hagen, det gick som vanligt sådär eftersom hon ville komma fram till mig hela tiden. Försökte sen fota både henne och hagkompisen Escada tillsammans men då började båda gå mot mig. Nyfikna på om jag hade något gott att bjuda på eller inte. Tanter! De ska ju bara stå där snällt och posera i solskenet så att det är lätt att ta fina bilder. Hehe.. Bästa bilden jag lyckades ta innan Zeppolin än en gång nådde fram till mig - glad som få - var denna:

Hon är bra fin hon, det är hon verkligen. Rätt mörksåhär på vinterhalvåret. Men allt klär en skönhet i sina bästa år, eller hur? ;)

Två dagar sedan skrittade vi först en sväng i Björkhagen (hästens initiativ, inte mitt - vet inte varför hon gillar att strosa runt där faktiskt) och sen tog vi sikte på ridbanan. Tänkte mig några varv i galopp (puh så jobbigt, mest för mig som får träningsvärk deluxe av det!) och sen jobba henne lite i den gångart som kändes bäst. Det gick väl bra att galoppera ett par varv åt vardera håll, sen sa min kropp att jag kunde ta och göra något vettigare. Vi fortsatte passet i mestadels trav, för det var det som gick bäst! Red på hackamore och hon kändes väldigt fin. Mjuk, följsam och "böjlig" åt båda hållen! Gick bra att ställa henne åt både höger och vänster, brukar vara knepigt med vänster men hon har visst vilat sig i form för det gick smidigt det också. I skritt tramsade hon för mycket med huvud så vi lade inte mycket krut på just det den dagen för att inte förstöra den fina känslan vi fick i traven. Båda nöjda efter passet. Hon fick godis och jag fick träningsvärk. Schysst deal! För hennes del iallafall. ;)

Hoppas på bra väder imorgon, då ska vi ut i skogen!

Om 1,5h ska jag åka till stallet igen. Det är jag som har kvällen ikväll. Ta bort de högar som lär ha dykt upp i Zeppolins box och ge hästarna kvällsmat. Släcka och stänga. Åka hem och duscha. Sova. :)

Inga kommentarer: