tisdag 30 april 2013

Den kom som planerat ja.

Den där träningsvärken jag skrev om igår. Den kom kan man säga och det med besked. 

Sjuuuukt ont i bland annat låren. Skinkorna också, speciellt när jag sätter mig på toaletten och ringen därmed trycker på skinkorna och påminner om att jag trots allt har muskler där. Som gör ont. 

Får se det positivt, jag har uppenbarligen muskler både här och där och de användes framförallt igår när vi red det där passet på ridbanan. Det går inte så bra att bara "åka häst" när man rider Zeppolin utan det är till att RIDA om man vill att det ska bli någotsånär bra flyt på det hela. 

Hade tänkt rida idag. Sen började det regna och jag tappade lusten. Sen kom solen fram och jag bestämde mig för att ta den inplanerade skrittrundan i skogen trots allt. Barbacka fick det bli och vi var bara ute i ca 25 minuter. Kändes lagom. Zeppolin höll raskt tempo och var upptagen med att då och då få små kriser över omkullblåsta (?) grenar som låg över stigen här och där. Det gick dock bra att passera dem utan att stanna till, men det blev fnys och blängande både här och där kan man säga.

Har haft både intag och kvällsfodring idag. Nu är klockan fem i tolv och jag ska avsluta min uppesittarkväll nu och lägga mig. Är väldigt trött efter natten som var, en bökig och ledsen bebis som vaknade till ovanligt många gånger och var gnällig. Verkar (än så länge) bättre den här natten. Hoppas på det! 


Imorgon har jag intag igen. Få se om kroppen pallar med en ridtur imorgon. Gör den det (dvs, om jag kommer upp ur sängen och kan stå på benen utan att de vill vika sig. ;p) så blir det en sväng ut i skogen imorgon igen. Då har jag isåfall ridit fyra dagar i rad. Torsdag blir det vila eftersom det inte är jag som servar henne då utan det är maken som gör det på torsdagar. Hur som helst.. bara det faktum att jag ridit tre dagar i rad är ett smärre mirakel. Minns inte när det hände sist. Vi är på gång! Blir lite mer motiverad att ta mig ut på ridturer när det inte ligger ett tjockt snö-och istäcke överallt. Älskar våren! Bästa årstiden, utan tvekan. Lagom varmt och innan alla äckliga insekter vaknar till så är det ljuvligt att vara i stallet och rida i skogen osv. Sen kommer sommaren och jag räknar ner dagarna till hösten då insekterna dör och försvinner ett tag igen... 

Nu - sova!

Inga kommentarer: