måndag 29 april 2013

Dagboksnoteringar från 1998.

Tog med en gammal dagbok hit från barndomshemmet häromveckan. Har skrivit i den under många år när jag var "liten". Bland annat under 1998. Jag har skrivit en del om Zeppolin där. Bland annat om när jag ramlade av henne första gången, det var visst samma dag jag slutade sjuan. Det var ett tag sedan det! :)

Hur som helst finns bland annat detta att läsa, en oktoberdag 1998:
"Jag red på Zeppolin idag. Det gick bra tills vi skulle över vägen och gå förbi två upp-och nervända badkar. Då blev hon dum. Studsa och fjanta mitt i vägen. Sen stegrade hon ett antal gånger. Backade också ut på vägen, på cykelvägen också. Tur att det inte kom nån bil. Alltså helt trafiktomt. Men jag älskar Zeppolin ändå. Jag skulle gärna vilja äga Zeppolin. Men som det är nu så är hon den enda. Jag vill inte ha någon annan häst! Aldrig!".

Tjaa.. Zeppolin i ett nötskal, om hon bråkar så gör hon det genom att backa och stegra sig. Och äga Zeppolin, hon är den enda hästen jag vill ha..Så sant så! Jag äger henne inte, ska man vara petnoga så har jag henne "bara" på foder, men hon är min. Även om pappret säger något annat. Min bästa vän, det var hon redan då och det är hon fortfarande.

Inget fel på självförtroendet/egot på den tiden (1998) iallafall..
"Jag älskar henne (Zeppolin). Ärligt talat så tror jag att hon gillar mig ett snäpp mer än Pernilla. Vad jag tror iallafall." <-- a="" att="" b="" ben="" d="" de="" dock="" fallet...="" fler="" gna="" h="" href="http://pernilladannberg.blogspot.com" jag="" lla="" med="" n="" nog="" nu="" och="" om="" p="" r="" s="" skulle="" sorry="" st="" target="_blank" vilja="">Pernilla
. ;)
Annan random info från min gamla dagbok är att 30/1-98 var jag till Enköpings ridklubb och såg bland annat hästen Milton (!). John Whitaker och Geoff Billington också för den delen. Minns att det var en rejäl snöstorm den dagen och resan var på väg att ställas in. Dock bestämdes det att vi skulle åka ändå, det tog extra lång tid att köra dit och hem då det knappt gick att se var på vägen bilen befann sig..  Åkte dit med Pernilla och några till. Ett minne för livet att ha sett Milton live på nära håll.. :)

Inga kommentarer: