söndag 5 mars 2017

En fin söndag.

Kom till stallet halv tolv idag. Kånkade först in två balar strö i stallet och därefter kånkade jag ut lunch till alla hästar eftersom jag hade lunchfodringen. Därefter följde de vanliga sysslorna (plus bonussysslan "sopa stall" som ingår i lunchpasset). Det var fint väder ute, även om det blåste kallt. När jag var klar med alla sysslor hämtade jag in Zeppolin för lite pyssel och därefter gav vi oss ut på en skogstur, barbacka förstås eftersom det bara vankades skritt. Hon var pigg och på gott humör. Kortade tyglarna vid något tillfälle och hon var genast redo för att ... SPRINGA! NU NU NUUUUUU! Det blev det ingenting av eftersom vi var ute och skrittade bara och underlaget inte är det bästa just nu. Is med snö på. Inget jag har lust att dra fram på i snabbare tempo än skritt. Hon var lika munter trots uteblivet spring, tack och lov.

Vi var ute i 55 minuter och sista kilometern hoppade jag av och promenerade hem med henne istället. Det var skönt. Hon var nöjd efter turen och det var jag också. En fin söndag. 3,5 timmar i stallet är 3,5 timmar kvalitetstid.

Lite bilder från idag. Inklusive en bild på Gosan som höll mig sällskap vid lunchfodringen. 






 Blicken säger allt .. "Men sluta fota så vi kan gå vidare!" 


 Spanar på sina hagkompisar. 


 Finaste hästen i hela hela världen. Universum. Och allt bortanför det.

Inga kommentarer: