söndag 1 april 2012

Tant Zeppolin.

Den där hästen alltså, hon var pigg och glad idag både i stallet och i skogen. Älskade tant. Hon tyckte visserligen att vi efter ridturen kunde gå in i boxen, det tyckte inte jag att det var läge för då runt lunchtid eftersom det knappast var dags att gå in för dagen än. Hon tyckte väl att jag kunde släppa in henne där och ge henne mat där.. Som jag gjorde häromdagen så att hon fick pausa från busvädret och äta en tuss mat innan hon fick gå ut i hagen igen med tjockare täcke. Knashäst.. Hon är stallkär och trivs inne, men det betyder inte att matte tänker låta henne stå inne halva dagen bara för att hon ska få mysa inne istället för att vara ute och röra på sig och få frisk luft! Ibland tycker hon att jag är dum. Det kan hon gott tycka, vet att hon älskar mig ändå. Ömsesidigt det där, hon är rätt dum hon också emellanåt men jag älskar henne ändå. Ingen är felfri. ;)

Vi red ut med sällskap av Johanna och Chigarde, Chigarde är ett energiknippe på 19 år. Skönt att veta att min tant inte är den enda tanten med spring i benen, skönt också att veta att min inte är värst. Chigarde är mer energisk. Tacka vet jag min tant. Lagom pigg! :)

Tant är hon och i höst blir hon minsann lite extra tant för då får matte (dvs jag) tillökning i form av en bebis. Zeppolin tycker som tur är om barn och är himla försiktig och fin med dem. Från bebisålder och uppåt. Kan tänkas att hon kommer tycka att jag ägnar uppmärksamhet åt annat håll för mycket emellanåt då när bebis väl anlänt och behöver mat/ny blöja/tröst/whatever när jag är i stallet men det är inget nytt direkt - jag ska ju helst inte ens prata med andra (varken människor eller djur) än henne tycker hon så.. Inget nytt på svartsjukefronten när bebis kommer. ;)

Oktober it is. Skrämmande och spännande.

Kommer bli än mer fokus på att hitta en ny sadel framöver. Det går bra att rida barbacka så länge jag tar mig upp på hästen utan problem, men behöver extra stöd (hej sadel!) senare för allas trevnad. Framförallt min bekvämlighet. Dessutom misstänker jag att jag inte kommer att kunna ta mig upp så smidigt sen på ryggen så.. sadel it is. ;)

Inga kommentarer: