söndag 13 januari 2013

Överlycklig.

Tog mig ut på ridtur i skogen på Zeppolin idag. Garderade mig med martingal, lika bra att ligga steget före så att säga. Det var fint väder, kallt men solen sken. Det blev till och med så att vi travade ett par hundra meter på en väg och lyckligare häst än Zeppolin där och då går nog inte att hitta. Det går ju inte att göra annat än att le när hon susar fram med glädje ända ut i hovspetsarna. <3 nbsp="nbsp" span="span">

Hemåt skrittade vi bara, hon hade lite bråttom och tog varje chans hon kunde till att blanda in några travsteg här och där. Bland annat pga någon smäll långt bort, snö som föll ner från någon gren, snubblande över sina egna ben pga racerskritt, påhittade spöken och att jag råkade komma åt med ena skänkeln när jag drog fötterna ur stigbyglarna.. osv. ;)

Vi var ute i 45 minuter. Få se när vi kommer ut på tur igen, kanske imorgon om jag orkar. Har hand om en extra häst imorgon och ska hämta in en hösilagebal och så vidare. Krafterna tar snabbt slut ibland när det är något extra sådär. Är ju inte riktigt i toppform än om man säger så.

Nu ska jag borsta tänderna och ta tag i nattningen av den lilla herrn. Det brukar ta ett par timmar nuförtiden, det ska vrålas och bökas och stökas en evighet nämligen. Idag finns risk för övertrötthet dessutom, så det blir spännande.. Dock tar jag mig an uppgiften med optimistiska tankar. Kanske kanske är ikväll kvällen han inte kommer vråla till och från fram till elva.. 





Zeppolin efter att jag släppt ut henne i hagen efter ridturen. Nöjd häst och lunchen var på G kort därefter dessutom. Win-win så att säga! :)

Inga kommentarer: