tisdag 23 november 2010

Dvala.

Kan väl konstatera att det varit dåligt med uppdateringar här, blir så ibland. Speciellt när inget speciellt händer eller så. Hur som helst har vi vaknat upp ur dvalan så att jag kan skriva något. Med "vi" syftar jag på mig själv och till liten del hästen. ;)

Igår skrittade vi ut barbacka en halvtimme i skogen. Snöfall och mörker. Mycket reflexer på, pannlampa på och så iväg. Kom på att jag tidigare bara ridit i Björkhagen med pannlampan, men aldrig i skogen. Det var en ny upplevelse för oss båda. Hon var snäll, fnös (fnyste?) ljudligt rätt ofta medan vi gick, man vet aldrig vad det är för monster som gömmer sig bakom träden i mörkret.. :)

På grusvägen hem gick hon i racerfart. Nog för att hon brukar vara mer alert på just den sträckan (ett par hundra meter), men igår var det extremt. Racerskritt, hade vi tävlat i skritt så hade vi utan tvekan vunnit. Vi kom hem hela och rena (?) trots halkan. Broddar är bra grejer det!

Förra veckan red jag en dag. OJ så aktiva vi är. Bättring på det ska det dock bli. Under vinterhalvåret brukar vi mest hålla oss till skritt och lite trav. Mest barbacka, trevlig kroppsvärme istället för en kall sadel och kalla stigbyglar och sådant där trams. Idag blir det ingen tur tror jag, jag har läkartid 17 och det skulle isåfall bli ridning ikväll men det lockar inte. Har en vision om att rida varannan eller var tredje dag nu under vintern. Hoppas det håller i sig. :)

Nu har jag för ont i ryggen för att sitta här och skriva, ska gå och aktivera mig med annat.

Inga kommentarer: