måndag 8 november 2010

Tiden rusar.

En bit in i November, tiden rusar och innan man vet ordet av är det jul. Jag har hittills köpt en julklapp, har dock planerat alla övriga (förutom en) julklappar så det är "bara" att köpa sen när lönen kommit. Jag och alla andra som väntar tills lönen kommit... Hemska tanke. Brukar beställa så mycket som möjligt via internet och sen köpa det som inte "går" att beställa av olika anledningar.

Hästen får nog ingen speciellt i julklapp, hon har fått så mycket redan nu att det inte finns något hon behöver. "Något gott" blir det förstås runt varje jul. Lite extra morötter eller äpplen, sådant där som hon uppskattar. Hon uppskattar det mer än ny utrustning tex.. ;-)

Hon har fått vila nu i tre dagar. I torsdags fick min sambo skritta på henne barbacka på ridbanan. Styra runt lite på egen hand, stanna henne och så kan han numera göra volter. Han tyckte dock att hennes ryggrad skar in i häcken på honom trots schabraket. Hehe.. så går det när man har liten/tunn rumpa. Själv har jag lite .. *harkel*.. mjukare rumpa, så på mig skär det inte in lika mycket. ;-)

När han skrittat runt ett tag (15-20 min?) så red jag en liten stund också. Lösgörande i skritt bara, travade några varv och så skritt igen resten av tiden. Efter mycket om och men blev hon väldig mjuk och trevlig. Bra det!

I fredags hade jag tokbråttom hem från stallet, hade tvättid halv sex och kom hem två minuter över halv sex.. Lördag och söndag var jag bortrest, så det var bara det vanliga stalljobbet som hanns med. Idag däremot ska jag ge mig ut på en tur. Hoppas på att hinna före intaget, det skulle medföra att vi hinner iväg i liiiite dagsljus åtminstone. Annars får jag väl rida i mörker. Jag har trots allt en pannlampa som är skitbra men som jag knappt använt.. förutom ibland uppe på höskullen om jag inte har tid att vänta på att lampan i taket ska bli tillräckligt ljus (lågenergilampa). Mitt hörn är dock mörkt oavsett om lampen lyser till 100% eller inte, pannlampa är himla bra att använda däruppe då.

På söndag är det dags för massage igen. Få se om det är någon skillnad, om musklerna i vänster bak är lika tighta då som sist. Hoppas på en liten förbättring åtminstone, vi får se helt enkelt. Fram tills dess kämpar vi vidare med att aktivera höger bak lite mer och få till en mjuk och jämn sötklumpshäst.

Jag har skitont i benhinnorna (framförallt på vänster ben) idag efter en långpromenad med min vän Madelene igår. Mina skor är inte de mest perfekta att gå så långt i och det straffade sig idag.. Inte kul alls. Dååååligt!

Nu.. ska jag surfa vidare.

Inga kommentarer: