måndag 24 februari 2014

Flås.

Vi måste bygga upp flåset, jag och hästen. Mest jag om jag ska vara ärlig. Det är på gränsen till pinsamt hur dålig kondis jag har när det gäller just ridning (mer exakt: vid galopp). Det är Zeppolin som får behandling för luftvägsproblem, men det är jag som flåsar. Hm. Jag hostar å andra sidan inte. Så det går kanske jämnt ut.. Eller inte.

Det blev vila för hennes del torsdag - lördag, mycket på grund av en massa jobb. Igår var vi ut i skogen en sväng med sällskap. Klättrade och sådär, bra träning! Zeppolin tyckte såklart att det var jobbigt att klättra, men sååå extremt jobbigt kan det inte ha varit eftersom hon mitt i den brantaste backen ändå försökte sno åt sig granris från träden intill. Tantskrälle.

Idag får vi se vad vi hittar på, varit där på morgonen för att puffa och ska tillbaka i eftermiddag före intaget  (som jag har) och ska nog rida då så att vi har det överstökat innan. Återstår att se vilken runda vi tar, ridbanan skippar vi oavsett. Skogen it is!

Inga kommentarer: