tisdag 18 februari 2014

Piggt var det här.

Även om Zeppolin till synes var allt annat än sugen (det är hon sällan precis före intag när hon vet att mat väntar i boxen) på en ridtur när jag gjorde henne klar inför ridturen idag, så kan man säga att det ändrade sig i skogen. Energi finns det gott om, så att säga. Minst sagt.

Dagens sällskap var inte unghästen som var inplanerad som sällskap idag utan det blev Zeppolins ena hagkompis istället. Energin hos den hästen är det inget fel på heller kan vi konstatera. De gick hem före oss då ägaren skulle ha intaget. Jag och Zeppolin red en vända till i skogen för att hon skulle få springa lite mer. Det gjorde hon mer än gärna. Vem som blev flåsigast? Jag, såklart. Min kondis när det gäller trav och galopp är urkass, dessutom har jag hemsk träningsvärk nu som byggs på varje dag. Just nu är den på nivån "gör ont att sätta sig på toaletten för toalettringen gör ont i skinkorna". Bland annat alltså. Nåja, det är bra att man kan förena nytta med nöje. Ridning är effektiv träning det! :)

Idag hämtade jag ut medicin att ge Zeppolin. Tänkte börja imorgon men det blev att hon fick en dos redan idag. Mjukstartar lite, från och med imorgon ska hon dock puffas två gånger om dagen ett tag och sedan en gång om dagen. Hoppas det hjälper som det ska mot hostan hon har fått tillbaka i större omfattning igen. Ingen höjdarvinter det här.. utökad lersäsong bland annat. Jaja, bara hon blir bra så är jag nöjd. Hon har inget emot puffandet även om hon i början försöker att låta bli att andas alternativt ta småååå småååå andetag som knappt märks. Hjälper inte, matte kan vänta på de "riktiga" andetagen... ;)

Inga kommentarer: