fredag 25 april 2014

Soool sooool massa sooool!

Började dagen med att försova mig, men det löste sig till det bästa ändå som tur var. Får vara glad för att det inte var en dag då alla hästar ska ha täcken på sig och sådär. Två hästar som fick täcke på sig bara, varav jag tog av ena innan jag åkte hem. Sol sol sol och det blåser knappt, då känns täcke skapligt onödigt!

Hur som helst så när hästarna fått all mat och blivit utsläppta så begav vi (jag och tant Z) oss ut på en tur i skogen. Vi korsade inte ens "stora vägen" idag utan vi höll oss på vår sida av vägen. Klättrade först (suckpuststön tyckte Zeppolin) och sedan fick vi på upptäcktsfärd, vi skulle lokalisera en väg vi hört talas om i flera år men aldrig tagit oss till. Det gjorde vi idag, tog oss till den alltså, det är jag glad över att vi gjorde då den var jättefin och bra att rida på! Vi valde att gå på asfalt hem dock, kände inte för att vända och rida tillbaka nästan samma väg utan skrittade på asfaltsvägen istället. Därifrån tog det nästan en halvtimme hem. Väl i närheten av stallet så fick hon beta där det vuxit upp massor med långt gräs, det uppskattades! :)

Jag har träningsvärken från helvetet gymmet som extra bonus idag. Som väntat med tanke på gårdagens gympass, men det är det värt! Det är tråkigt att träna på gymmet, men det känns bra efteråt att ha det gjort trots allt. Nästa vecka får det bli måndag och onsdag tror jag, har inte riktigt tid övriga dagar.

Nu - slappa lite innan det är dags att åka till jobbet om ett par timmar. Dygnspass incoming!

Inga kommentarer: