torsdag 27 mars 2008

Framåt.

Började stalldagen igår med att fodra lunch. Därefter var det dags för mockning, men innan dess fyllde jag (äntligen) på med betfor eftersom jag hade varit och köpt det på vägen till stallet. 25kg räcker ett bra tag. Vägrade köpa en säck på 40kg eftersom det hade varit alldeles för tungt för mig att handskas med och sådär. Bökigt. Körde in en torvbal i stallet eftersom jag skulle fylla (äntligen, igen) på med torv i boxen efter mockningen. Halmen ligger kvar bättre och det är oftast mindre att mocka ut när man har torv under halmen. Skitbra faktiskt eftersom det är 2,5 vecka kvar tills det kommer ny halm igen. Fixa mat och vatten och sopa efter mig. Tog fram grejerna jag behövde för att rida och så hämtade jag in hästen och började göra iordning henne. :)

Igår skrittade jag en sväng på grusvägen som leder bort från stallet, därefter styrde vi in på ridbanan för ett pass i skritt och trav. Jag var helt förvånad och paff, för det gick jättebra i både skritt och trav. Hon var väldigt samarbetsvillig och duktig. Jag kände mig stolt över att vi lyckas prestera det vi gör trots att det är som det är (dvs att jag inte är världens bästa ryttare direkt..). Vi passar ihop på ett konstigt sätt hon och jag, hon har lärt sig mina halvskumma hjälper som jag ger ibland och det funkar. ;)

Idag ska jag till stallet till halv tre, så jag ska åka om en stund. Jag ska mocka, fixa mat och vatten och därefter ta in henne från hagen och greja med henne för att sedan rida. Fint väder ute idag, så det blir nog en kort sväng i skogen och avslutning på ridbanan med lite lätt arbete i skritt och trav. Så ser iallafall planen ut, men den kan förstås ändras på vägen, det vet man aldrig.

Huruvida jag ska behålla henne eller inte är en evig fråga som poppar upp mest hela tiden från alla möjliga håll. Mamma tar tex för givet att jag inte ska behålla henne, medan alla andra håller tummarna för att jag kommer att behålla henne. Var står jag i saken? Tjaa.. med den hjälp jag redan har nu och sådär så lutar det åt att hon blir min som i MIN (dock inte ägd av mig). Jag tänker bestämma mig innan mars är slut. Vilket är snart. Hilfe! Men det blir nog bra, jag ska fundera ordentligt och tänka på täcket och benskydden som snart dimper ner i en stallkompis brevlåda eftersom vi är några stycken som sambeställt från Börjes.. Ehrm.. just det. *harkel*. Köpa saker till en häst som man kanske bara har två månader till.. hur troligt låter det att hon åker hem igen..? :)

Hur som helst, dags att hoppa i stallkläderna. Zeppolin - here I come!

Inga kommentarer: