onsdag 27 oktober 2010

Lite glapp.

Men ÅH! Det blev inte alls någon ridtur i det fina vädret igår före intaget av hästar. Faktum är att jag och sambon ankom till stallet tjugo över fem och hästarna skulle in en halvtimme senare och jag mockar alltid innan. Tjohej. Anledningen till att vi blev så sena (och att det överhuvudtaget blev ett "vi" till stallet istället för "jag") var för att vi körde tre mil för att hämta/köpa vinterdäck till hans bil. Hejdå uteritt i dagsljus. Eftersom han var med så red jag inte efter intaget heller. Men det känns okej, hon har nu vilat tre dagar i rad (för i måndags dök annat upp som drog ut på tiden så då missade jag dagsljuset också). IDAG däremot, idag ska jag rida en sväng. Tänker mig en barbackatur, bara skritta alltså. Faktum är att jag bara tänkt skritta och trava (imorgon kanske) resten av veckan.

Imorgon är det redan torsdag, då - om underlaget tillåter, så kan vi trava lite. Fredag blir det ingen ridning alls för att hon ska vaccineras, få stelkrampsspruta och få tänderna kollade/raspade (= lugnande behövs också då det är bland det värsta hon vet, att bli fipplad i munnen alltså). Lördag blir det skritt eller vila, söndag skritt eller vila mest beroende på vädret om jag ska vara ärlig. Hon ska dessutom masseras söndagkväll. Blir en lugn vecka för hennes del den här veckan och för mattes del dyr (veterinär + massage). Det är det dock värt! :)
(Ja alltså.. inte för att jag har något val gällande veterinären, men massagen är ju frivillig - dock nödvändig i nuläget).

Måste köpa ett nytt fleecetäcke också någongång framöver. En med vettigare knäppning i fram än t-hakar och så måste täcket ha remmar att spännas under magen. Har redan spanat in ett som jag vill ha. Få se när jag ids gå och köpa det...

På lördag ska jag och sambon till Tierp för att balansera vinterdäck + sätta dem på plats.
Det här innebär att vi även ska svänga förbi och hälsa på Zeppolins son Hop-Zan! Det ska bli roligt. Var inte överdrivet länge sen vi var där och klappade lite på honom. Innan dess var det en evighet sedan jag såg honom dock. Han är jättemysig och social, jag ser så mycket av Zeppolin i honom. Både till utseende och personlighet. Han har ärvt de bra sakerna av mamma sötklumpen. :)

Klump ja, rund om magen. Det tar sin lilla tid att jobba bort den kan man säga... Men som man säger "var sak har sin tid". ;)

Nu - åter till arbete.

Angående rubriken så är det förstås ridningen jag syftar på.

Inga kommentarer: