onsdag 30 mars 2011

Överkottsenergi.

Det fanns gott om överskottsenergi idag under ridturen. Från hästens sida alltså. Vi hade rätt skilda åsikter om tempo och vilken gångart vi skulle hålla oss till. Hon tyckte tex att takta eller trava var en bra idé när jag tyckte att vi skulle skritta. Det resulterade flera gånger i att jag gjorde halt istället för att börja om på nytt (läs: skritta/göra det JAG ville). Vet inte vad hon höll på med i galoppen vid ett tillfälle, for åt alla håll och under ett par språng kändes det som om hon övervägde att bocka (!). Som sagt, överskottsenergi och vårkänslor kanske? Hon gick jättebra i skritten sen innan hon fick långa tyglar och jag hoppade av för att skritta av för hand. Jag behövde röra på mig och skönt för henne att få gå utan tyngd. Puh.. Vi var båda svettiga efter den där turen.

I övrigt är jag helt slut. Hållit igång sen jag åkte hem från jobbet.
- Stallet (mocka, fixa hö, rida, fixa vatten i boxen, bära ut vatten motsvarande fyra hinkar ut till hagen, fixa mat, borsta häst före och efter ridtur).
- Hem för att hämta saker från balkongen och direkt gå till tvättstugan.
- Laga middag medan två maskiner med tvätt var igång, äta nämnda middag och skynda till tvättstugan igen.
- Vika tvätt i all evighet och sen var det ändå bara 10 min kvar av torktiden så vi väntade där. Då passade jag på att lägga mig ner med lakan som huvudkudde (på ett bord) de där tio minuterna. Skönt!
- Hem och ta undan all tvätt, bädda rent i sängen, duscha och fixa matlåda.

Sitta ner och surfa, det har jag gjort i en timme nu. Ljuuuuvlig timme. Bara sitta rätt upp och ner, klicka än här och där.

Nu är jag bra sömnig. Imorgon blir det lite stressigt (också) eftersom hovslagaren kommer klockan ett. Jag ska sluta tidigare på jobbet bara för det (bra jobb!). Anki ska ta in Zeppolin, hon står som ett ljus när hon blir skodd så det är okej att jag inte är där från början. Lär mocka medan hon skos (han kommer inte vara klar innan jag kommer dit iallafall så..) och sen tar vi en ridtur. Blir nog skogen imorgon för vår del. Blir nog bra.. om vädret är okej dvs.

Just ja! Idag var vi uppe på ridbanan i säkert 3-4 minuter. Skrittade runt på volter av diverse mått och gjorde lite bågar (där det inte var is) och roade oss helt enkelt med att gå på böjt spår/volter "bara för att". Sen ut på vägen för att galoppera och jobba lite mer ordentligt. :)

Inga kommentarer: