onsdag 21 september 2011

Dagens hästeri.

Komma till stallet runt åtta och inse att Zeppolin är på sitt vanliga (eh, som varje gång jag är där på kvällen) "åhmatteärhärpåkvällenochkankliaochgosamassor!"-humör OCH att min* (jaja) andra ängel i stallet inte var upptagen med att äta hö utan snarare hängde ut med huvudet och det sken "åhextramatteärhärpåkvällenochkankliaochgosamassor!" om hela hästen. Man kan säga att det är lite spännande att vara jag i stallet på kvällarna när ens egen häst, såklart, vill ha min odelade uppmärksamhet och en annan samtidigt tycker att jag är lite konstig/dum som grejar med min häst istället för att klia på honom och prata med honom. När jag väl pratar med honom och kliar på honom så står Zeppolin och blänger med en "förrädare"-blick. Hon är väldigt svartsjuk av sig.. har alltid varit. Joråsåatteh.. Fullt upp med andra ord, men de är ju så söta båda två. De andra hästarna också för den delen men dem pratade jag knappt med idag. Sambon hoppade in som reservkliare på den bruna extrahästen som ville ha min uppmärksamhet medan jag borstade på min häst. :)

* Det är inte på något sätt min häst. Jag har aldrig ridit den och sådant där. Jag har visserligen mockat åt den och fixat mat/vatten och tittat till den då och då vid behov, även ägnat mycket tid till att prata med den och klia på den - men min är den inte. Däremot så har jag blivit adopterad som extramatte av hästen själv och det är ju lite av en ömsesidig grej då jag adopterat honom som extrabästis utöver Zeppolin. Så ligger det till. ;)

Nu ska jag sova. Jag har inte ridit idag, bara pysslat och donat och haft kvällsfodring. Imorgon har jag kvällsfodring igen. Med andra ord ännu en kväll med "
åhmatteärhärpåkvällenochkankliaochgosamassor"-häst(ar). Myspys.

1 kommentar:

Andrea sa...

Men vi får ju inte sticka varandra i armarna! :( Nåt måste man ju praktisera på.. innan man börjar praktisera på de stackars patienterna.