söndag 11 september 2011

Helgen närmar sig slutet.

Är inte helt bekväm med det här upplägget. Ja att helgen i stort sett är slut nu alltså.. Drygt.
Inte redo för en ny vecka än känns det som, men nu är det som det är och en ny vecka börjar imorgon vare sig jag vill eller ej.

Den här helgen har hästeriet gått i skogsrundornas tecken. Som jag nämnde i föregående inlägg så skrittade jag ut barbacka på racerhästen i fredags. Igår blev det en timmes skrittsväng i skogen (även då barbacka, onödigt med sadel vid enbart skritt). Det var iofs inslag av både hopp över stock och några meter galopp här och där till följd av nämnda stockar, men ändå. Idag har jag träningsvärk i ryggen, dels av ridturen och dels av städningen hemma i lägenheten (över två timmar utan paus) direkt efteråt. Idag red jag ut i skogen igen med sällskap (dock ej samma som igår), en skrittrunda på en timme igen. Nyttigt med långa skrittrundor, det är det. Hon fick galoppera en sväng också, säkert hela 100m allt som allt. Wroooom!

Totalt antal km ridna fredag - söndag: 14 km. Tid totalt under helgen blev väl runt 2,5h.

Igår hade jag utsläpp av hästar också. Det går relativt fort att ta ut hästarna eftersom de flesta tas ut två och två då flera går i samma hage. Hann mocka åt både min häst och Impreza och därefter sopa alla stallen innan det var dags att göra iordning hästen för ridturen. Borsta, på med schabrak, träns och hjälm - klart! ;)
Efter ridturen blev jag lite seg och de sysslor jag hade kvar tog lång tid av någon anledning. Jag var trött, det slutade med att jag åkte hem efter att ha varit i stallet 4h 45 min, varav en timme var den där ridturen. Tiden går så fort i stallet! Det är så trevligt att vara där.. finns alltid något att göra och jag hatar att stressa. Stallet är inte stället jag vill stressa på, stallet är en plats att koppla av på. Jag behöver vara i stallet helt enkelt.

Speciellt deppiga och ångestiga dagar. Då är stallet guld värt. Innan någon skriker rätt ut om att jag ju har två underbara katter och en underbar sambo hemma så kan jag säga att de också är guld värda, men allra lugnast i sinnet blir jag av att vara i stallet hos Zeppolin. Min ögonsten och livboj i livet. Hon har varit det i så många och det är en speciell känsla att vara i närheten av henne. Mitt livselixir helt enkelt. Jepp, precis fånig är jag. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, den hästen är mitt allt. Det betyder dock inte att jag inte har kärlek över till de andra i mitt liv. Min sambo, katterna, vännerna och familjen. Det har jag, så no worries.

Nu ska jag hasa mig in i duschen, sen sängen. Jag har sovmorgon imorgon men tänkte ändå lägga mig "i tid" och bara dega i sängen innan jag slocknar för natten. Känner mig rätt sliten...

I övrigt hoppas jag att det slutar regna och att det inte ska regna imorgon. Det har regnat i 3,5h nu.

1 kommentar:

VS - Anna sa...

Hej!

Tack för tipset!

Mvh Anna