onsdag 2 april 2008

Laddad & bra.

Hovis dök upp strax efter tre och slog på den där dumma böjda halvtappade skon. Det var gjort på fem minuter och jag borstade Zeppolin lite till (gjorde det innan han dök upp) innan vi gav oss ut på en ridtur i skogen. Hon var laddad och pigg i traven och det kändes som om hon skulle kunna sprängas i någon form av rodeo men det uteblev. Däremot så jobbade hon hur bra som helst i form! Jag var både stolt och imponerad av henne, älskade knashäst. Väl tillbaka i stallet så borstade jag av henne lite, lät henne dricka vatten och så fick hon gå ut i hagen utan täcke. Jag såg framför mig hur hon skulle gniiiida in lera i pälsen, men när jag tog in henne efter att ha fixat klart med allt i stallet så hade hon "bara" rullat sig på ena sidan. Borstade av henne utomhus så att det värsta försvann åtminstone. Glad för att det är torr lera ute nu..

Jag äter just en morot och nu har jag hicka. I nio fall av tio så får jag hicka när jag äter morötter. Rätt störande faktiskt, för det brukar sällan gå över i första taget om man säger så..

Nu mer slappande för min del innan jag om lite mer än två timmar åter igen ska åka till stallet för att ge hästarna kvällsmat.

Inga kommentarer: