lördag 29 januari 2011

Äntligen dagsljus.

Kändes riktigt lyxigt att kunna rida i dagsljus idag. Jag brukar vilja mocka först och rida sen, men nu tog jag in hästen direkt när jag kom till stallet (jaja - efter att jag släpat en halmbal från skullen i andra stallet in till hennes box så att jag skulle slippa göra det sen) för att ordentligt hinna rida i dagsljus.

Barbacka idag också, vad annars? Min fot är inte sig själv än, så jag kan inte ha fötterna i stigbyglarna än. Sadel kan jag väl visserligen ha ändå och rida utan stigbyglar men det känns rätt onödigt. Vi var ute i 55 minuter och det var mysigt! Hon var väldigt pigg och hade gärna travat mer, men då hon är så pigg och då det är i snö så blir det jobbigt med trav barbacka. Jag vet inte varför, men jag tycker det är jobbigt att sitta på en häst i trav i snö om det inte är en platt upptrampad stig. Vilket det inte var där jag travade, så ibland blir det lite oregelbundna steg beroende på snön. Skumpskumpskump. Nää, vi satsade på att jobba i skritt och bara trava några meter här och där. Sen skritt genom skogen (knölsnö) hem. Zeppolin verkade vara nöjd med ridturen också. Efter ridturen stretchade jag henne lite (med hjälp av frambenen bara). Så som hon kämpat sig fram i snön i skogen så kändes det inte mer än rätt att stretcha lite! :)

Mådde illa när jag var i stallet och hade huvudvärk. Drygt, men jag ignorerade det så gott det gick. Slängde ut hästen i hagen och tog tag i alla stallsysslor för att sedan inse att klockan var så mycket att det var knappt tio minuter kvar till intaget. Jag tog in henne och hagkompisen innan jag åkte hem.

Hoppas att det är bra väder imorgon också och att stormen som hittat hit nu igen (imorse blåste det också som bara den, men sen lugnade det sig och nu blåser det hårda vindar igen) försvinner så att jag slipper fundera på säkerhetsbälte under morgondagens ridtur.

Jag skulle ha haft lunchen imorgon men Anki frågade om vi kunde byta pass - jag har intaget istället. Det blir bra det, jag åker nog till stallet samma tid imorgon som idag. Blir lagom och är klar till intaget då. Efter intaget är det dags för stallmöte. Kan behövas! Var länge sedan vi hade ett och det finns ett stort behov av att ha ett...

Nu ska jag fortsätta min slapparkväll. Jag, huvudvärken, Peti och katterna.

Inga kommentarer: