tisdag 11 januari 2011

Mörker.

Pannlampa - vilket fantastiskt påfund! Eftersom jag helst mockar innan jag rider så resulterar det nu (vardagar) i att det hinner bli mörkt innan jag kommer ut på ridtur. Igår mockade jag och tog sen in Zeppolin. Hon fick en liten tuss av sitt intagshö så att hon inte skulle svälta ihjäl (risken för det fanns nämligen, hungriga är alla hästarna när de kommer in strax före fem om eftermiddagrna) under ridturen. Jag fixade lite annat medan hon åt och sen på med reflexer, sadel, ländtäcke, bakskydd och träns. Själv utrustade jag mig med reflexväst och pannlampa. Camilla och Queenzy joinade ut i skogen. Vi tog en skrittrunda på 45 minuter. Gick inte att göra så mycket annat, underlaget är inte fantastiskt just nu om man säger så..

Hur som helst så gick det bra och trots hård vind och mörker i skogen så blev Zeppolin inte rädd en enda gång för något. Ovanligt, just blåsiga dagar brukar hon bli lite tittig och speciellt i mörker - igår ingenting. Gullehäst! :)

Idag blir det en tur i mörkret igen. Dock funderar jag på att rida först och mocka sen, även om det är jobbigare så. På så sätt får jag det dock liiiiite ljusare under ridturen åtminstone. Vi får se. Ut ska vi iallafall. Imorgon ska hon vila, det ska visst snöa rätt ordentligt imorgon.. igen. Det räcker nu!

Jag är extremt trött idag. Faktum är att trött är en grav underdrift på vad jag är. Ögonen svider, kroppen är helt matt, jag gäspar konstant och känner mig så himla sömnig. Ikväll ska jag i säng "tidigt" (dvs tidigare än föregående dagar). Det ska väl gå vägen.

Skit.. nu kliar det på kinden och kliar jag så får jag röda märken. Men äh - det är det värt. Det kliar något enormt just nu!


Nää... jobba vidare kanske.
Dvs läsa lite nyheter och nöjessurfa en stund till..

1 kommentar:

Pernilla sa...

Lite bilder skulle vara roligt!!
Kramar