söndag 9 januari 2011

Tungt.

Fy vad det är tungt med blötsnö. Tyckte Zeppolin och jag är benägen att hålla med. Otrevligt är vad det är!
Var ut en sväng och skrittade i skogen (med Malin och Aztor) idag, Zeppolin vill gå på stigarna trots att de är knöliga att ta sig fram på. Hon är noga med att hålla sig på stigen om hon kan, även om det är sämre där än intill. Hon har liksom lärt sig att hon ska hålla sig på stigar i skogen och inte avvika hur som helst. Vintertid leder det till att hon kämpar sig fram på dem istället för att gå i djupsnön. Vilket i och för sig är jobbigt också, på ett annat sätt. Styrde ut henne i snön intill stigen men det resulterade i att hon saktade ner mer och mer och stannade till slut för att kliva in på stigen igen. Inte lätt när det är tungt!

Hur som helst är jag nöjd över att vi tog oss ut. Hade tänkt åka dit mitt på dagen, men det blev inte av. From imorgon är det dessutom verkligen eftermiddagsturer/kvällsturer som gäller måndag till fredag. Helger kan jag som tur är rida mitt på dagen eller förmiddagen om jag vill. Då är jag ledig. From imorgon är det 7-15 som gäller igen. Wohoo. Som man säger...

Ibland önskar jag att jag hade en transport och en bil som kan dra den. Det skulle ge en möjlighet att åka till ridhus om andan föll på. Med ett underlag som detta så skulle jag knappast ge mig ut på vägarna med transport, men under andra tillfällen. Det är blott en dröm, som jag inte kommer se till att göra till verklighet. Det finns inte pengar till det och egentligen inget stort behov av det heller.

Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis vettigt väder så att vi kan ge oss ut på en tur igen.

Inga kommentarer: