onsdag 26 januari 2011

Bilder från en solig dag.




Idag sken ju solen ute, idag var jag dock inte till stallet. I söndags var det dock riktigt fint väder, jag drog av Zeppolin täcket direkt när jag kom till stallet så att hon fick lufta sig medan jag mockade innan ridningsdags. Hon var alldeles varm och go i pälsen när jag gick ut för att hämta henne.

Bildbombning pågår!


Zeppolin ser och hör att jag kommer för att hämta henne.

Sötklumpen on her way!


Hon gick raka vägen ut till den där busken/trädet utanför hagen. Man kan förstås undra om det är en häst eller giraff jag har.. Hm. ;)

"Men matte! Sluta backa hela tiden när jag kommer närmare!"


"Men nu backar du igen.. har du godis du försöker gömma eller?"


Sötast.

Spanar på andra hästar. Fin .. form på kroppen och så. Den ska bli bättre! (Perfekt som det är tycker hon, men det tycker inte matte..*harkel*)

Redo för tur i skogen.


Pigg och glad häst hade jag turen att sitta på. :)




På väg hem spanades det lite över åkern.







Och såhär såg det ut över andra hållet, utsikt över en del av en sommarhage och en annan hage..


Igårkväll (nåja, halv sex) red vi ut en sväng i skogen. Det blir ju mest så när det är fruset och snöigt överallt. Vi är inte ridhusekipage heller, så det är skogen som gäller! Pannlampa och reflexer på och så är det bara att ge sig ut. Hemskt kallt på vägen upp till skogen, ångrade mig nästan men bet ihop och red vidare. Väl i skogen var det mer lä och inte så kallt. Skrittade och travade lite. Pigg häst och inte mer tittig än vanligt trots mörkret och lite läskiga stenar (som pannlampan gjorde läskigare) med mera. :)

Idag blev hon bortdelegerad eftersom det hade blivit för stressigt att hinna med stallet. Tacktack Malin för att du mockade och fixade mat åt min tant.

Inga kommentarer: