torsdag 6 oktober 2011

Veckan går för fort.

Åh, varför är det redan torsdag? Det innebär att det inte är många dagar kvar innan jobbet kickar igång igen efter en veckas ledighet. Nåja, ska se till att njuta resten av dagarna också - förstås. Inga storslagna planer för helgen direkt.

Idag: Jag har städat hemma och nu är det slöeftermiddag. Jag har kvällfodringen ikväll så jag ska till stallet senare. Det är tråkväder ute och det är måttligt roande. Funderar dock på att åka till stallet i eftermiddag och sen bara åka dit och fodra ikväll. Vore trevligt att rida i dagsljus istället för i mörker. Lite storm och regn får man stå ut med helt enkelt. Barbacka blir det igen, sadeln är inte färdig än. Den är färdig imorgon på eftermiddagen någongång.

Imorgon: Sovmorgon, samla energi. Åka och låna en bil av en vän (tack Peter!) och sen vidare till stallet för att på något mirakulöst sätt koppla på en transport och sen mocka boxen och greja innan jag tar in hästen. Göra iordning nämnda häst och packa in träns, schabrak, hjälm och benskydd i bilen och åka iväg till Johanna för att rida ut med henne där hon har sina hästar. Minns inte vad stället heter och vet inte var det ligger, men det löser sig imorgon. ;)
Slappa resten av dagen efter det. Efter att jag lyckats parkera nämnda transport på sin plats (hilfe!) och koppla loss den. Låt oss säga att den transporten jag lånat tidigare är lättparkerad därför att den står längsmed en vägg och man behöver bara köra den dit och stanna bilen - koppla loss - köra iväg med bilen. Den här som jag ska låna imorgon står parkerad vid en vägg också visserligen men på rad tillsammans med andra transporter. Jag måste alltså backa in den på plats sen när vi kommer hem. Jag har inte backparkerat en transport sen 2004-2005. Enough said.

Lördag: Kliva upp tidigt för att ta ut hästarna. Rida (med sadel!), mocka och dona i stallet som vanligt. Tvätta 10.30-14.00. Resten av dagen är ett frågetecken. Skönt!

Söndag: Enda inplanerade är stallet och det tar jag väl på förmiddagen/dagen. Det är dessutom stallmöte vid fem så jag åker tillbaka tills dess också såklart. Njuta njuta njuta av att vara ledig.

Inatt drömde jag att jag red Zeppolin i Tirks ridhus. Hade väldigt konstiga tyglar och var tvungen att hoppa av och byta mitt i och fick då på en graman också. Inte för att jag sen använde den vid ridningen, men den hängde med i vilket fall som helst. Två andra red samtidigt. Ena red riktigt illa och jag funderade på om det ser lika hemskt ut när jag rider och den andra red på en ursöt ponny som hon hämtat ner från Lappland. En tjock söt C-ponny som var helt super i dressyr men hade noll koll på hoppning. Okej? Sadeln var fixad och den satt bra, det blev dock 400kr dyrare än sagt och en söm hade gått upp så den fick sadelmakaren fixa när jag åkte för att betala för arbetet. Drömde även att en stor skimmel vid namn Gonzo (gammal ridskolehäst som fanns på Tirk förut men som varit död i många år nu) stod på Tirk i en utebox och var precis så snäll och go som han var när han levde. Hm.

Vaknade vid sextiden genomsvettig efter en massa drömmar utöver det jag skrev här ovanför. Ibland är det jobbigt att jag kommer ihåg mina drömmar och att jag drömmer så pass mycket som jag gör. Nåja, bara att kliva upp och byta om och lägga sig igen på en handduk och dra täcket över sig igen. Jag är alltså inte svettig av värme utan det är nattsvettningar/kallsvettning i första hand som jag drabbas av då och då. Urjobbigt. :(

Nu ska jag äta lite och finslipa en uppgift som ska skickas in senast imorgonkväll. En skoluppgift som hör till den där kursen i grundläggande psykiatri som jag läser på distans för skojs skull.

Vilande tant i solskenet efter en halvtimmes tur i skogen i tisdags.


Inga kommentarer: