torsdag 21 februari 2008

Gone with the wind.

Idag blåste det mycket när jag var i stallet. Jag mockade, fixade mat, bar vatten och därefter hämtade jag in hästen. Borstade och hade mig innan jag slängde på lite utrustning (nope, ingen martingal/förbygel idag) för att kunna rida iväg. Hoppade upp på henne och hoppade ner efter cirka fem sekunder eftersom jag insåg att jag hade gympadojor på mig fortfarande. Hade helt enkelt glömt att byta till ridstövlar, smart? Inte direkt. Tur dock att jag kom på det direkt när jag hoppade upp och inte efter ett tag, typ ute i skogen eller så.

Det gick bra att rida. Hon var sådär lagom pigg när vi travade i skogen och på gott humör. Dock drygare än vanligt att jobba med på ridbanan en stund sedan. Hade inte tänkt galoppera, men jag kände att det behövdes för att hon skulle bli mer samarbetsvillig när det gällde formen. Galopp är som magi när det gäller henne (för det mesta), är det (för) kämpigt att jobba ner henne i form så räcker det att galoppera ett par varv för att hon plötsligt ska vara mer samarbetsvillig. Ibland kan det räcka med ett varv åt vardera håll och så är det bra sedan, ungefär så. Hur som helst så gick hon bra en stund i traven efter galoppen, men bäst gick hon ändå i skritten innan avskrittningen på långa tyglar.

Hur som helst, det gick bra i stallet idag. Som de flesta andra dagarna.

Imorgon har jag utsläppet, det blir till att kliva upp tidigt med andra ord. Heja heja.

Hoppas det blåser mindre imorgon, just nu låter det som halvstorm ute.

Inga kommentarer: