onsdag 30 januari 2008

15 dagar.

Insåg nyss att jag haft Zeppolin i femton dagar. Känns som om det gått längre än så, förmodligen för att det känns så naturligt och bra att ha henne här. Jag vet inte, men femton dagar är det hur som helst.

Åkte till stallet efter tre, tror att jag kom dit någongång efter fyra eftersom jag åkte en lång omväg via Överskottsbolaget och sedan irrade jag runt lite i Boländerna och däromkring innan jag körde till stallet. In med hästen från hagen, ragga paddar (Rebecca var snäll och lånade mig två) för att kunna linda frambenen på Zeppolin efter att ha borstat henne. Passade även på att tvätta svansen med schampo en gång för alla efter kastningen, trots att jag redan i söndags sköljde ur svansen så behövdes det göras ordentligt, det fick bli idag.

Hon var fortfarande varm och svullen när jag kände på hennes ben. Gick sämre in än när jag gick ut med henne, men det hade helt klart att göra med de snöstyltor hon hade i varenda hov efter att ha gått i hagen med tösnö som underlag! För inne i stallet markerade hon bara ibland, skönt att det inte är värre än såhär. Nu står hon med benlindor (jag valde beige, jag gillar färgen och det passade på henne dessutom som är mörkbrun) och jag ska åka till stallet innan praktiken imorgon för att ta av dem och släppa ut henne i hagen. Med lite tur har det där försvunnit till imorgon eller så kommer det att sitta i ett par dagar till om (eftersom..) det är en vrickning.

Var sak har sin tid helt enkelt.

Nu ska jag fortsätta dona med annat.

Imorgon är en ny dag.

Stallet.
Praktik.
Samtal hos psykolog vid ett, fem över ett ungefär.
Stallet (för att göra allt som ska göras varje dag med hästen och allt som hör till..).
Hem och slappa.

Det som är så bra med att jag ska till psykologen imorgon istället för på fredag eftermiddag är att min idiotstressiga fredag inte är stressig längre.
Stallet halv åtta (utsläpp).
Praktik till tolv.
Stallet efter det (lunchfodring och ta hand om min häst).

Inga kommentarer: