tisdag 29 januari 2008

Ospännande.

Jag har inget spännande att rapportera idag. Det har jag visserligen sällan..

Åkte till stallet till kvart över tre eller sådär. Fixade hösilagepåsarna först innan jag ens började mocka. Det gick fort att mocka trots att min högra arm hade obehagliga, onödiga och otrevliga smärtor (i överarmen). Vad skulle det vara bra för? Kändes inte som träningsvärk, men det är väl ungefär bästa beskrivningen jag kan ge. Det kändes hur som helst jobbigt att ta i med armen, men det blev bättre sen. Konstigt. Min kropp är ett mysterium. Efter mockningen hände inget mer spännande än så i stallet än att jag fixade alla mathinkar, lade in middagsmaten i boxen, ströade boxen med en halv bal halm (heja heja, behövde inte använda en hel idag!), bytte vatten i vattenhinkarna och därefter hämtade jag in hästen.

Hon hade inte rullat sig idag heller, underbara häst. Sådana dagar tycker jag om henne extra mycket. ;)

Borstade och ryktade ganska länge, hade ingen tid att passa och var ju klar med alla sysslorna redan. På med ett par benreflexer, på med reflex på mig och på med träns. Promenerade upp till vägen och tillbaka, en kvart precis som igår. Hon stannade flera gånger i början och "pratade" lite med två hästar i en hage som fick för sig att hon var jätteintressant och sprang längsmed staketet när vi gick på vägen intill. Zeppolin till och med gnäggade vid ett tillfälle och smågnäggade (tyst..) ett par gånger. Sen gick vi på som vanligt upp till vägen och hem igen, sprang 30-40 m på vägen hem också och jag trodde att jag skulle dö! Min kondis är under all kritik, speciellt med träningsvärken från helvetet efter söndagens pigga skogstur barbacka. Benen sa ifrån helt enkelt.

Hon var nöjd med att få komma in och äta sin middag. Jag passade på att tvätta rent i bak på henne med en svamp medan hon åt, hon verkar inte ett dugg öm i slidan och det var bara lite lite slemmigt och det var precis utanför/under dessutom så. Den där kastningen har inte påverkat fröken Zeppolin nämnvärt med andra ord. :)

Smörjde in ett torrt gammalt sår (som jag tog bort en sårskorpa ifrån innan promenaden) med Idominsalva och fastnade sittande inne i boxen en kvart innan jag åkte hem. Mår inte så bra idag (psykiskt..) och det är rogivande att sitta och titta på en häst som äter hösilage - ljudet är rogivande. Jag bara.. satt. Tänkte inte på något speciellt utan bara.. satt helt enkelt. Det behövde jag och sedan kunde jag åka hem.

Imorgon är det nya friska tag. Vet inte när jag ska åka till stallet då, förmodligen samma tid som idag. Någongång mellan två och tre, beroende på vädret. Är det fint väder kan jag nog ge mig ut på en kort skrittrunda i skogen, är det tråkigt väder så får det nog bli ännu en kvarts promenad upp till vägen och tillbaka. Det visar sig.

Inga kommentarer: