måndag 21 januari 2008

Springa är kul.


Efter att ha varit på praktik på katthemmet några timmar så var det dags att åka till stallet. Det ligger fem minuter från katthemmet och på vägen finns även en coop-butik. Vilket kändes som en räddare i nöden. Jag hade nämligen glömt min stora halvliters-Yalla i kylen hemma hos hunken på morgonen när jag åkte därifrån. Dåligt av mig! Hur som helst, köpte en sallad och åkte vidare till stallet för att ge hästarna lunch ute i hagarna. Därefter blev det dags för intag av min lunch, den där salladen (jättegod var den förövrigt).

Mocka, fylla på vattenhinkarna och lite annat småpyssel hann jag med innan jag hämtade in Zeppolin från hagen. Till min stora lycka hade hon bara fått lite lite lite lera på sig pga rullande i hagen och jag slapp stå och nöta med piggborsten. Jag borstade inte henne så länge innan ridturen, borstade bara 15-20 minuter och slängde därefter på all utrustning. Ville inte att det ens skulle hinna bli skymning idag innan jag red nämligen. Vi red en sväng på 45-50 minuter visade sig, varav 1 minut var trav. För hon blir ju så himla lycklig och pigg av att få trava de där korta sträckorna (det är en enda sträcka på ett par hundra meter som hon får trava, sen skritt igen på långa tyglar). :)
Det är roligt att sitta på en glad pigg häst som helst vill springa mer och fortare! Men nänä, är man inte i form och har man bebis i magen dessutom så får man ta det lilla lugna och bara springa lite ibland. :)

Efter ridturen ryktade jag henne i en kvart och kelade lite innan jag släppte in henne i boxen igen där hon högg in på den smarriga halmen det första hon gjorde. Som alltid, för ny halm smakar ju godare än halmen som lades in igår och dagarna före det. ;)

Påfyllning i alla hösilagepåsar stod på schemat efter ryktningen och sedan fylla på mathinkarna. Därefter var jag redo att åka hem, men fastnade tio minuter med katten i knät och det var väl tur i oturen. När jag skulle säga hejdå till Zeppolin så drack hon nämligen upp det som fanns kvar (hon hade tydligen druckit en del tidigare medan jag fixade med hösilaget eller något..) i ena hinken så det var bara att fylla på den igen innan jag åkte hem.

Nu börjar Cityakuten strax, min heliga timme. Så det blir inte roligare än såhär i bloggen.

Hejhopp!

Inga kommentarer: