fredag 18 januari 2008

Kortis.

Idag har jag varit till stallet två gånger. Jag var nämligen på studiebesök på katthemmet imorse och efter det åkte jag till stallet för att mocka, fylla på hösilagepåsar och lägga ut lunch i alla hagarna. Därefter bytte jag om till vanliga kläder igen för att åka in till stan för ett läkarbesök. Sedan bar det av ut till stallet igen för att ta hand om hästen också, vilket jag inte hann på morgonen. Borstade henne, skrittade ut en sväng barbacka (en kvart) och därefter fick jag ändan ur vagnen till att tvätta bort det där intorkade skvättklägget (ja..sto.. enough said) som inte gått att borsta bott från insidan av bakbenen. Nu är hon finfin och luktar dessutom gott om man nu skulle vilja lukta på hennes bakben i höjd med hasorna. Ehh.. Näe. Det vill man inte.

Hur som helst.. Har bjudit henne på banan idag också, det var väl gott tyckte hon - ingen favorit dock. Efter bakbensduschen så fick hon traska in i boxen igen och jag levererade hennes middag innan jag fixade mathinkarna och åkte hem. Duscha. Varva ner. Gå över till grannen för att käka mat och spela kort.

Dagen har varit sjukt lång för en Heidi.. Zeppolin har som vanligt dock fått mig att orka kämpa.
Den ständiga ljusglimten i mitt liv.

Imorgon ryktas det om storm. Men tack för det. Blev inget ridande idag när det var ljust, hade börjat bli mörkt när vi gav oss ut på den där skrittpromenaden. Har inte kollat om det regnar imorgon.. det visar sig helt enkelt.

Over and out.

Inga kommentarer: