tisdag 15 januari 2008

Dagen D.

Det är visserligen uppehåll och det regnar inte, men jag gillar inte detta solfria väder. Framför mig ser jag leriga hagar som jag tyvärr måste kliva in i för att kunna ge hästarna deras lunch sen. Inte kul helt enkelt.
Efter lunchen är det dags att halma boxen, studera foderladan för att se var jag kan ha mina grejer och sadelkammaren måste undersökas också så att jag är säker på att alla saker får plats. Det är trots allt en hel del saker, dessutom slängde Pernilla ner en massa lull-lull i påsarna så att det blev ännu mer saker. Jag menar, en förbygel med martingal? Oh så nödvändigt. Inte. Hon fnissade och sa att då blir den smörjd iallafall - om den åker med till Uppsala alltså. Skitig var den så den åker på en smörjning, såklart. När jag ids.

Jag hade svårt att somna igår. Låg vaken i mer än en timme och jag försökte att bara andas och inte tänka på en massa saker. Dock dök det upp alla möjliga tankar, mest hästrelaterade tankar. Inatt drömde jag en del sjuka drömmar, men mest om just hästar. Om allt tjafs som blev då jag skulle fixa boxen och en där i stallet var skitotrevlig och blabla. Nåja, det blir nog toppen. Tar inte lång tid att bli hemmastadd.

Snart ska jag gå hem från min hunk så att jag kan byta om till stallkläder, ta med det som ligger hemma och som ska med till stallet (reflexer, bomull och lite annat). Därefter är det stall och hästar som gäller resten av eftermiddagen.

Om några timmar.. då.. Äntligen. :)

Inga kommentarer: